Book A Sloth Unboxing, avagy a mintadoboz mustra


Úgy sejtem, könyves körökben már mindenkihez eljutott a hír, hogy hazánkban is meghonosításra kerül a Subscription Box híres intézménye. Az ötlet, hogy nekünk is legyen egy ilyen dobozkánk, a Book a Sloth Club fejéből pattant ki. 
Hogy mégis, hogyan jutottak idáig? Miért most? Kik ők? Az a Kildara által készített interjúból nagyon világosan látszik.
De térjünk is a lényegre, azaz magára a dobozra, amit a legkritikusabb énem vizsgáztatott.
Az első benyomásaim, mondhatni vegyesek voltak. Mindez annak köszönhető, hogy előszőr is iszonyat boldog voltam, hogy időben ideért a doboz, minden csúszás nélkül, de azután egy cseppet lankadt a lelkesedésem. Ugyanis megláttam a dobozt, ami koránt sem rendelkezett olyan méretekkel, mint azt én elképzeltem. Megjegyezném, ez némi gondolkodás után már nem aggasztott annyira, hisz rájöttem, nem kellhet nagyobb doboz egy könyvnek, meg néhány apró tárgynak. Mégis, minden logikus gondolat ellenére, tovább élt bennem a lelki szemeim előtt látott, nagyméretű doboz, telis-tele minden ínyencséggel, amit csak egy könyvmániás el tud képzelni. Így lehet az, hogy kisebb lendülettel fogtam neki a felbontásnak.
Még mielőtt kinyitottam volna a dobozt, alapos vizsgálatba kezdtem, aminek az lett a vége, hogy minél tovább néztem a doboz külsejét, annál inkább elfogott az a gondolat, hogy van még mit finomítani a grafikán, hogy igazán pozitív, kellemes első benyomást keltsen.
Innen tovább haladva, szertartás szerűen felnyitottam a dobozt... És megláttam a narancssárga csomagoló papírt. Jót mosolyogtam magamon, hogy azt gondoltam, rögtön le is lepleződik minden, de nem így lett, ezért nekiálltam csörögni, zörögni a papírral. Nem is kell mondanom az lett a vége, hogy így csak másodikként fedezhettem fel a doboz tartalmát..

De, amint megpillantottam a papír alatt rejtőző tárgyakat, újra elfogott a lelkesedés hulláma, és meg sem álltam addig, míg mindent ki nem rámoltam a dobozból.

Akkor a tartalmáról:
  • a könyv: Lauren Fern Watt - Egy kutya bakancslistája
  • a könyvjelző: iszonyat cuki kutya lábnyomos, mágneses könyvjelző az I-Clipstől 
  • személyes üzenet: Laurentől egy kézzel írt apróság 
  • a feldobódásért felelős: Lushtól egy Cheer Up Buttercup fürdőbomba 
  • a kedvencem: egy csomag Hazai Piac gyümölcstea 
  • kiegészítésnek: pár szem teasütemény a Tortaművek készítésében 
  • végezetül képeslapok: Roald Dahl emléke előtt tisztelegve, és az elmaradhatatlan állatkölykös képeslap




Meg kell, mondjam, nagyon jó témát sikerült kiválasztani, az állatos vonal mindig is sikeres lesz, soha nem fog kimenni a divatból. Emellett örültem neki, mert közel áll hozzám. Hasonlóan boldogított a tea és a hozzátartozó sütemény, melyek elengedhetetlen tartozékai egy megnyugtató olvasásának. Ha már megnyugtató, akkor egy illatos, forró fürdönél nincs is jobb, így a fürdőbomba sem rossz választás. Ami pedig a képeslapokat illeti, külön öröm, mert imádok képeslapokat írni a családnak, még akkor is, ha csak egy városnyira laknak. Tehát összességében nem volt gondom a doboz tartalmával, mégis kicsit átgondolatlannak éreztem.

Tényleg szem előtt tartva azt, hogy ez egy mintadoboz, nem igazán kívánom a tárgyakat kritizálni, mindössze annyiban, hogy jobban, szorosabban kapcsolódhatnának az adott témához. Természetesen nincs azzal gond, hogy magához a könyv olvasásának folyamatához is vannak kapcsolódások, mint a tea, de egy tematikus doboztól kötöttebb, jobban összehangolt tárgypalettát várnék.

Ezen felül a doboz külső és belső megjelenésével sem vagyok teljesmértékben elégedett. A külsőnél fentebb említettem már a kidolgozottabb grafikát, ezt ezzel le is zárnám. 

Ám a belsőt illetően, úgy érzem, sokkal kényesebb vagyok az átlagnál. Hogy ez mit is takar? Magát a szín és textúra párosítást, amit jobban át kellene gondolni. Könnyen lehet, hogy csak az én agyrémem, de nekem igenis számít, hogy az egymás mellett elhelyezkedő tárgyak színben kiegészítsék egymást, harmonizáljanak egymással. Miért? Mert jóleső, kellemesebb érzést nyújt a szememnek, mikor ránézek. Hasonló gondolatok rohantak meg a textúrával kapcsolatban, ha finom, könnyedebb, pasztellesebb színű a kitöltő anyag, akkor az alatta megbújó dolgoktól is hasonló benyomást várok. Ilyesképp, ha durvább tapintású az anyag, vagy vadítóan rikító a szín, akkor texturáltabb, érdesebb kinézetű, hangulatú tárgyakat várok kibontáskor. De hangsúlyozom, előfordulhat, hogy erre csak nekem vannak igényeim vagy, hogy ezt csak én tartom olyan számottevőnek.

Amit még lényegesnek tartok megemlíteni, az a doboz ára. Tudom elég kényes és érzékeny téma a pénz, éppen ezért érzem olyan fontosnak, hogy erre kitérjek. Szeretném előre leszögezni, hogy senkit nem akarok a doboz/dobozok vásárlásától eltántorítani. Mindenkinek szíve joga, mire költi el a saját pénzét. Csak annyit kívánnék elmondani, hogy milyen negatív meglátásaim vannak a doboz árakkal szemben.
  • 1 doboz : 6.990 
  • 3 doboz: 19.990 
  • 6 doboz: 39.990 
  • 12 doboz: 76.990 
Ugyebár ezek az árak, amikkel nem is lenne akkora nagy probléma, ha manapság a könyvvásárlás hazánkban nem menne luxusszámba. Gondolok itt igazolásként, arra a néhány hete nagy port kavaró esemény láncolatra, mikor egyesek olyan érvekkel álltak ki az illegális könyvletöltés mellett, minthogy a) nincs rá pénzem, ezért csak így jutok hozzá, b) sok a postaköltség, c)miért fizetnék ennyit érte, ha ingyen is megkapom stb., azokkal szemben, akik próbálták megértetni, hány ponton sértenek jogot, és miért kell bezárni az ilyesfajta csoportokat.

A lényeg a lényegben, hogy sokaknak nem telik ennyi a szenvedélyükre, a hobbijukra. Vagy pedig ha telik is, akkor nem feltétlenül egy "zsákba macskára" fogják költeni, hanem vesznek belőle két konkrét kötetet, annak ellenére is, hogy egyedi tárgyakkal bővülhetne a gyűjteményük. Ez pedig ott problémás, hogy az a hiány, vagy vágy, amit ez a doboz betölteni kívánna, egy bizonyos fizetni képes réteg "kiváltságává" fog válni. De lehet, hogy csak én gondolkodom így...

Mindenesetre a Book a Sloth csapata folyamatosan dolgozott az ár lefaragásán, sőt kedvezményes kódokat is közzé tettek, amit a feliratkozók e-mailben meg is kaptak.
Ezenfelül kiosztottak nekünk, bloggereknek is kódokat, annak érdekében, hogy csökkenteni lehessen az árakat.
Tehát ezzel a kóddal: SUYRTC6RVN1Z egy vásárlásnál, egy alkalommal kaphattok 10% kedvezményt.

Hogy mi sarkallhat még az első doboz megvásárlására a kedvezményeken és a limitált 100 darabon túl, az az, hogy az első 150 vásárló között 1 db londoni hétvégét is kisorsolnak. (A csomag tartalmaz két repülőjegyet oda-vissza (Ryanair) és 1 éjszaka szállást a Paddington közeli Abbey Court Hotelben reggelivel)

Remélem, meglátjátok ennek a doboznak a jó, s egyben megfontolandó oldalát is, mert a vásárlók, a könyvszeretők azok, akik formálni tudják mindezt.

Köszönöm a Book a Sloth Club csapatának, hogy érdemesnek tartottak a dobozuk mustrálására. Sok sikert nektek!

Puszi, KockaCica

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jamie McGuire - Gyönyörű megváltás

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Jeff Kinney: Egy ropi naplója

A. O. Esther interjú – avagy bepillantás az Eszter életébe, érzéseibe és álmaiba

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő