Szerdai könyvvadászat


Miután keresgéltem egy kicsit, ma egy merőben új Taggel jönnék, amit itt találtam.
Hogy mitől is új? Hát, igazság szerint most nem ülhetek egyszerűen a gép előtt azon törve a fejem, hogy melyik definícióhoz melyik könyv illik a legjobban (pedig milyen kényelmes is az;)), hanem ezúttal fel kell emelnem becses részem és a könyves polcomon keresgélni. Ugyanis ez egy Bookshelf Scavenger Hunt Tag, egypár kikötéssel.
Íme a lista, aminek eleget kell tenni:
  1. Keress egy könyvet, aminek az írója nevében vagy a címében található egy Z! 
  2. Keress egy klasszikust! 
  3. Keress olyan könyvet, aminek borítóján kulcs van! 
  4. Keress valamit a könyvespolcodon, ami nem is könyv! 
  5. Keresd meg a legrégebbi könyvet! 
  6. Keress olyan könyvet, aminek a borítóján egy lány van! 
  7. Keress egy olyat, amin egy fiú! 
  8. Keress olyan könyvet, amiben egy állatról is írnak! 
  9. Keress olyat, amiben férfi a főszereplő! 
  10. Keress olyan könyvet, aminek borítóján csak szavak vannak! 
  11. Keress egy könyvet illusztrációkkal tűzdelve! 
  12. Keress egy könyvet, aminek borítóján aranyszínű írás látható! 
  13. Keress egy naplót! 
  14. Keress egy könyvet, minek írója átlagos nevet visel! 
  15. Keress egy könyvet, aminek borítóján valami nagyon közelről látszik! 
  16. Keress egy könyvet, aminek cselekménye legrégebben játszódik! 
  17. Keress egy keményborítós könyvet védőborítás nélkül! 
  18. Keress egy türkiz színű könyvet! 
  19. Keress egy könyvet, amin csillagok vannak! 
  20. Keress egy nem YA könyvet! 
  21. Keresd meg a leghosszabb könyved! 
  22. Keresd meg a legrövidebbet! 
  23. Keress egy könyvet, ami több nézőpontból íródott! 
  24. Keress egy fényes könyvet! 
  25. Keress egy könyvet, amin virágok vannak! 
Végül is lehetne még írni hozzá... De nem kell! Na, essünk neki, vadászatra fel!

Megjegyzés: Több polcnyi/szekrényi könyv van a szobámban, így szűkítettem a keresést azokra a példányokra, amik konkrétan azóta kerültek a polcokra, mióta elmondhatóm, hogy olvasóvá váltam. Tehát a rám maradt kötelezök, lexikonok, klasszikusok, stb., amiket nem én szereztem be, vagy nem ajándékba kaptam a közelmúltban, azokat kihagyom a kutatásból:)


1. A Z kereséseEl sem hiszitek mennyit küzdöttem azért, hogy találjak egy írót is, 'kinek nevében Z van! Mert hát, címben könnyebb, így gondoltam legyen író.. De megtaláltam! Az ördögi angyalok két része az olvasós korszakom igencsak elejéről származik. Akkor gyerekként (mintha már aggastyán lennék) annyira szerettem, hogy több folytatást is kitaláltam, tovább szőttem Vicky kalandos történetét. Igazság szerint még most is szeretem, mára hozzám nőtt.


2. Egy klasszikus
Ez a könyv jutott először eszembe, mert ez a legutóbbi, ami ebben a kiadásban a gyűjteményem közé került. Bár el kell hogy ismerjem, még nem olvastam, de majd egyszer erre is időt kerítek, mint sok másra.


3. Hol a kulcs?
Ez a pont nem okozott akkora fejtörést, hamar rá is akadtam a könyvre. Azaz könyvekre... Vagyis egy sorozatra. Remélem elég kulcsot találtam;) (megjegyezném, csak a sorozat miatt lett egy kulcsos nyakláncom, amire gyűjteni kellett a kulcsokat, hogy meglegyen a kilenc darab)


4. Hé, ez nem is könyv!?
Nem egy ilyen dolog van, de gondoltam nem teszek fel képet a lámpámról... Így esett a választás erre a kis karácsonyfára, amit a nagyimtól kaptam. Hogy miért ez lett a helye? Jó kérdés. Talán mert a polcról bevilágítja a szobám nagy részét, és végül is hangulatos.


5. Öreg, öreg, öreg...

Ezt a szépséget pont azért tartottam meg, (egyébként lomiztam) mert lenyűgöző, hogy milyen régi. Elvileg ez egy 1888-as kiadás, a történet egy amerikai férfiról szól, akit nagyjából 130 évig mély hipnózisban tartanak, és mikor felébred a 2000-es években találja magát. Érdekesnek hangzik, de ha jól tudom nem készült belőle magyar fordítás...
Ám a kedvetekért valami magyar nyelvű után nézek. Ez a másik régiség, ami (szintén lomis) egy 1905 kiadás Molnár Ferenc, Egy pesti leány története című regényéből.


6. Egy lány
Sok-sok tépelődés után a Tizenhárom okom volt...-ot választottam. Hogy miért? Mert még mindig megdöbbentőnek, és fantasztikusnak tartom.


7. Egy srácMent a fejtörés... Ugyanis két könyvem is van, amin egy srác és egy farkas van. A farkas miatt kiestek. Aztán pedig a Secret Circle 2. részén egy srác van, de még nem olvastam. Aztán gondoltam az Ököl/Jogra, amin ugyan ott a srác, de egy kulcs is. Így végül maradt az Origin, mert több nincs.


8. Állati jó könyvEz már bonyolultabb kör. Hiszen minden könyvben van állat. Szinte mindben... Szóval egy kis csavar, mert Az utolsó dalt választottam, aki olvasta biztos érti. Csak, mert nem a teknősökkel kezdődött minden...


9. Férfi dominanciaEz sem könnyű. Végül A gonosz új arca nyert, mert ebben három férfi is hangsúlyos, míg a versenytárs Sinner- A bűnösben Cole csak egyedül van.


10. Csak szavak
Vagy fáradok, vagy egyre nehezebb! Sajna a Flat-Out Love-nál jobbat nem találtam, de szerintem egész jól megfelel a kritériumnak. Néhány kis rajzocskát leszámítva.


11. Rajzok itt, rajzok ott
A Jók és Rosszak Iskolája a legmegfelelőbb erre a posztra. Mind az első mind a második rész gyönyörűen rajzolt, de inkább nézzétek a képeket:)


12. Aranyozott
Lehet, hogy rossz a szemem, de én a Bíborhajú sorozatot aranynak tituláltam. Na jó, kicsit sárgás, de akkor is aranyszerű a színe, ha ilyen létezik.


13. Naplócska
Ezzel aztán tényleg megszenvedtem, de nagy sokára eszembe jutott a bookworm-os Drakula. Megmentett, így ide is került valami!


14. Átlagos nevek
A Smith-nél nem létezik átlagosabb név... Így végül is a Secret Circle is bekerült a felsorolásban.


15. Ráfókuszálva
Mivel Daemon fejét később szeretném felhasználni, így inkább az Enigmát választottam ide. Nagyon is jól láthatók a levél erezetei!


16. Régi, szép idők
Valahol a középkorban van az az idősík, ami számomra a legrégebbi. A könyv pedig A múlt árnyai, aminek a folytatását is olvasni kéne már...

17. Kabát nélkül
Ilyenem biztos, hogy nincs. Szóval ezúttal nem menekültem meg... Tudjátok, nagyon kényes vagyok az ilyen dolgokra, szóval ez velem nem történhet meg! Vagyis még nem történt meg! (és nem is fog;))


18. Türkiz
Versenyeztek egy páran, de a Gyönyörű tévedés vitte a türkiz pálmát:)


19. Fénylő csillagokMajdnem kifogott rajtam ez a kategória! De egy nagyobb keresgélés után meg is leltem a csillagos égboltot, Móra Ferenc és az Aranykoporsó személyében.



20. Nem YA
Szerintem a fél polc... De ha már nagyon kell, akkor egy kis vérengzés, krimi, és miegymás az Elfojtott sikolyban.


21. LeghosszabbHa csak ránézek fáj a kezem a súlyától. De egyszer elolvasom! (még csak a feléig jutottam)


22. Legrövidebb
Épphogy, de egy egész oldallal rövidebb vetélytársaitól. Mondanám, hogy szépség, de nem az, még jó, hogy nem a borító teszi a könyvet:)



23. Mindent tudok, mindent látok
Ha már olvastatok tőlem posztokat, biztos tudjátok, hogy az egyik gyengém a szemszögváltás. Több ilyen könyvet is olvastam, de mégiscsak az Opposition-t választottam, ha már a türkiz kategóriából kiesett.


24. Csillog-villog
Lehet, hogy nem vakulok meg tőle, de szerintem épp eleget tesz a fénylés érdekében. Ha nem is a borítót nézve, de belülről ragyog a Nyugalom tengere.
És, amit lefotóztam találtam még két könyvet, ami megfelel a kritériumoknak... Úgyhogy itt van mind:)


25. Virágok hada
Mivel Az ördögi angyalokat kilőttem már, a Lélektársak 3. részét választottam. Úgy érzem elegendő virág van rajta:)


Huh.. Ennyi lett volna:)
Jó sokáig eltartott! Szóval, ha valakinek megtetszene, készüljön fel, hogy nem egy órát emészt fel a dolog..
De ennek ellenére rettentően élveztem! Olyan mintha új könyveim lennének, most, hogy felfedeztem az elbujdosott régieket:)

Most megyek és pihenek egyet!
Szép estét nektek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Kresley Cole - Az álmok sötét harcosa

Diana Wynne Jones: Az égi palota (Palota 2.)

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)

Kresley Cole - A tél halálos csókja