Harry Potter Spells Tag

Mivel teljesen belehabarodtam a sorozatba, nézelődtem egy kicsit a neten valami többet, újat. mást keresve. Végül egy angol oldalon találtam ezt a taget (szabad fordítást eszközöltem), ami annyira megtetszett, hogy megérdemelte a valami... jelzőt. Tehát még egy kis Harry Potter a hétre, csak nektek;)
Mert az én patronusom
 tuti macska lenne;)
1. Expecto Patronum
-gyermekkorod könyve, amihez szép emlékek kötnek

A viccet félretéve, nagyon is komolyan álltam ehhez a kérdéshez, ezért azonnal anyukámhoz fordultam. Hisz ő biztosan jobban emlékszik, mint én. És láss csodát, nem csalt az emlékezetem, ugyanis egyöntetűen állítjuk, hogy gyermekkorom egyik legkedveltebb könyve a Micimackó volt.
Mellesleg felbátorodva a dolgon, meg is kerestem ezt a bizonyos könyvet, és legnagyobb meglepetésemre a polcomon csücsült! Méghozzá alig megviselt állapotban! De azért látszik rajta, hogy többször forgatott példány:)

2. Expelliarmus
-egy könyv, ami meglepett

Le merem fogadni, hogy nem egy ilyen könyv létezik!
Főleg azért nem, mert egy jó történetszövésben mindig vannak csavarok, titkok, és egyéb furfangos dolgok, amiknek pont az a lényege, hogy meglepjenek. Néha annyira váratlanul tud érni egy fordulat, hogy még a szám is nyitva marad, és fejben csak azt tudom hajtogatni, hogy "Nem, ez nem lehet! Ez biztos nem igaz!".
A másik eset, mikor az embert nem éri váratlanul az a bizonyos nagy csavar... De ez lényegesen kevesebb, sőt elhanyagolható számban lép fel. Lehet azért, mert könnyen megvezethető vagyok? Nem gondolnám, de ki tudja...
Ám, hogy végre könyvet is társítsak... A memóriám behatároltsága miatt csak a legutóbbi olvasmányaim közül tudok válogatni, és ezért leginkább a krimiket hoznám fel, az Elfojtott sikolyt, vagy a Követőket. De elég nagy meglepetést okozott a Hó, mint hamu is, aminek alig várom a folytatását!!!!
Itt abbahagyom a felsorolást, mert most, hogy elkezdtem egyre több és több könyv jut eszembe, de ennyi elég lesz:)

3. Prior Incantato
-a legutóbbi olvasmányod

Na, vajon?
Nyilván a Harry Potter!! És annak is az 5. része, ami egyszerre repített a boldogság felhői fölé, és vágott a szomorúság mocsarába. Egyszerűen imádtam!

4. Alohamora
-egy könyv, ami számodra eddig ismeretlen műfajt tárt eléd

A gonosz új arca segített belépnem pszichotrillerek világába, és azóta kísérget a sötét oldalon, be-bemutatva néhány borzongós műfajnak. Előtte nem próbálkoztam se krimivel, se horrorral, se semmi ijesztővel, azóta viszont, új kedvenceket avathattam.

5. Riddikulus
-egy igazám vicces könyv

Megint csak hasonló a helyzet, mint a meglepetéses könyveknél. Még a drámai, vagy a komoly hangvételű, vagy a horror, vagy a hanyatló végű könyvben is van némi poén, és ez így van jól! Mert kell a feszültség oldás, és hát az sem árt, ha tudunk önmagunkon, másokon, vagy az adott helyzeten nevetni. Vagy csak a könyv szereplőin, főleg, ha abban a bizonyos karakterben megleltük magunk, akár csak egy szeletét is... Ami valljuk be, azért előfordul;)
Fókuszálva a lényegre, rengeteg humoros könyvet, sorozatot olvastam már, és most egyet sem tudnék kiemelni, hogy "Na, ettől aztán a könnyem is kicsordult röhögésemben.", mert nagyjából mind ilyen.

6. Sonorus
-egy könyv, amit szerinted mindenkinek ismernie kéne
Ez már egy kicsit, nagyon nehéz... Ezért csalok, nem egy könyvet, hanem többet is mondok. Az összes eddigi kedvencemet!

Veszedelmes sorscsapás
Shiver
Ezüsthíd
Gyönyörű tévedés
Ököl/Jog
Flat-Out Love
Flat-Out Celeste
A soha határa
Nyugalom tengere
Elfojtott sikoly
Harry Potter és a Tűz Serlege
Hó, mint hamu
Harry Potter és a Főnix Rendje

Lehet, hogy tudnék még ajánlani, de igazság szerint nem nagyon szeretnék. Ugyanis azt gondolom, hogy úgyis mindenki maga dönti el mit fog elolvasni, hisz nem egyforma az ízlésünk, az értékrendünk, és még sorolhatnám. Persze ez nem zárja ki az ajánlgatás fontosságát, mert ugye így bővül a potenciális mégnemolvastam könyvek listája, de korántsem jelenti azt, hogy amit én imádtam, más is imádni fogja, vagy akár csak érdemesnek tartja elolvasni.



7. Obliviate
-egy könyv, vagy egy elejtett megjegyzés, amit szívesen elfelejtenél

Szerencsére vagy sem, de van egy képességem, ami leginkább arra jó, hogyha egy barátnőm elszólja magát az adott könyvvel kapcsolatban, akkor az nagyjából egy-két hétig okoz problémát, utána elfelejtem. Így a spoiler nem okoz gondot, mondhatni spoiler szűröm van. Persze, ezzel együtt jár az úgy nevezett feledékenység is..
Ami pedig az elfelejthető könyveket illeti, nem gondolom, hogy lenne ilyen, de ha valaha volt is, már elfelejtettem;)

8. Imperio
-egy könyv, amit a suli kényszerített rád

Nem is tudom, hogy ezt most pozitívan, vagy negatívan értsem... Legyen mindkettő.
Bár már rengeteget szajkóztam, de még nem találtam új világvégére utálható áldozatot, ezért megint csak Az apácával jövök. Igen, ez az a könyv, amit soha az életemben nem akarok újra látni. Köszönöm egyszer, félig elég is volt!
Viszont pozitív részről annál többet tudok felsorolni. Ilyen például a Bűn és bűnhődés, az Utas és holdvilág, Az aranyember, és kitudja még mi. Szóval, szerencsémre jó irányba billen a mérleg.

9. Crucio
-egy könyv, amit fájdalmas volt elolvasni

Hu, nem is tudom, említettem már Az apácát??! Jó, jó, abbahagyom és kerítek egy másikat...
Dereng már... A címe pedig, Asztal három főre. Azt gondoltam, hogy majd egy jó kis sztori lesz, persze a 18 karikán belül, de nagyot tévedtem. Mondhatni, már túl lépett minden határon, és szinte gusztustalan volt. Vagy inkább szinte nélkül...

10. Avada Kedavra
-egy könyv, ami képes ölni (értsd úgy, ahogy akarod)

Ez egy szörnyű igézet a könyvben, és most a hozzá tartózó meghatározás is azzá vált. Ezért, és mert túlságosan szeretem a könyveket ahhoz, hogy ilyen szörnyűséget állítsak róluk, ide nem kerül semmi. Még az a könyv sem, amit szívemből utálok, mert lehet, hogy csak rám van ilyen hatással...

Ez lett volna mára:)
Ha tetszett töltsd ki te is!
Szép estét!:))

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jamie McGuire - Gyönyörű megváltás

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Jeff Kinney: Egy ropi naplója

A. O. Esther interjú – avagy bepillantás az Eszter életébe, érzéseibe és álmaiba

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő