Borítok: csere kell

Már kicsit régebben hoztam nektek egy hasonló bejegyzést, ahol az eredeti borítókat csodáltam. De bizony az is előfordul, hogy az eredeti külső megérik egy cserére, vagy akár a könyv meg sem jelenik az első borítóval. Tehát most annak fogunk örülni, hogy a kiadók meglépték valamelyik változtatást.

1. The forever girl
Mint láthatjuk van hasonlóság, de azért nyilvánvaló a különbség. Nem állítom, hogy az eredeti külső nem lenne szép, azonban valahogy barátságosabb, semlegesebb, letisztultabb, és sejtelmesebb a cserélt. És nem azért, de akinek van szépérzéke örül, hogy a magyar fordításban másik külsővel jelent meg ez a könyv. Legalábbis én tudok örülni a váltásnak:)

Még úgy is, hogy tudom A soha határának a borítója is ennek a képnek a felhasználásával készült, de ez elnézhető. Valljuk be, nagyon is ráfért erre a borítóra a csere. Még ha esetleg másolásról van is szó...


Mondjuk nem tudnám megmondani, hogy melyik könyv jelent meg hamarabb nálunk ezzel a képpel, így azt sem, hogy ki másolt kiről. Még az is lehet, hogy csupán véletlen az egész.

2. Kurt Vonnegut könyvek
A múlthéten láttam, olvasva Cetti Summer Book Tagjét, hogy Vonnegut könyvei is új borítóval büszkélkedhetnek. Bár én még csak Az ötös számú vágóhidat olvastam tőle, mindegyiknek nagyon szép az új, egységes külseje. Egyszerű, de mégis nagyszerű!
3. A végzet ereklyéi
Egy sorozat, aminek még mindig várom a következő történéseit, pontosabban a lányokkal szinte mind együtt izgulunk, és követjük a fejleményeket. Mint ezt a borítócserés dolgot is.
Amúgy itt talán nem is értem miért változtattak... Nekem a régi borítok is nagyon tetszettek/tetszenek most is (kivétel a filmes.. az borzalmas). De nem panaszkodom, mert az újakkal sincs semmi bajom, sőt talán az új külső egységesítette, és még inkább összekötötte a részeket. Mint a kiegészítő novelláknál itt is összefüggő kompozíciót alkotnak a kötetek. Az már biztos, hogy jól mutat:)

4. Harry Potter sorozatÉs zárásnak egy egész sorozat, ami már millió külsővel debütált, és újra, és újra a toppon van.
Lehet, hogy egy kicsit még a befolyása alatt állok? Mindegy is, a lényeg, hogy a sorozat nemrég (egy-két hete) teljesen új külsőt kapott. De még milyen szépet! A régi se volt rossz, de ehhez sehol sincs.


Ennyi lett volna, ám az még fontos, hogy ez tejesen szubjektív vélemény, nem kell, és valószínűleg nem is lehet vele teljes mértékben egyetérteni. És még szerintem fontos, bár úgy hiszem ti is így vagytok vele, hogy nem a külső számít... De azért remélem valami újat is tudtam mutatni nektek:)

Mindenkinek jó pihenést!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Kresley Cole - Az álmok sötét harcosa

Diana Wynne Jones: Az égi palota (Palota 2.)

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)

Kresley Cole - A tél halálos csókja