Első és Utolsó book tag

Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

Így pénteken egy húzós hét után, egy kedves kis nosztalgia estre gondoltam. Végülis mindig van egy első alkalom, egy első lépés még a könyveknél is :)
Lássuk hát.

Miről szólt az első blogbejegyzésed? Miről az utolsó?
Az bizony egy bemutatkozás volt, Elmacskásodtunk címen (még mindig borzalmas ez a szóvicc, de no...) az első igazi könyves bejegyzésem viszont Anne Rice: Interjú a vámpírral volt. Az utolsó pedig a szuper izgi Josh Malerman: Madarak a dobozban.

Ki volt az első blogger, akitől olvastál? Ki az utolsó?
Mimitől olvastam utoljára a Rejtélyes halálesetek-et. Nagyon tetszett, szeretem az ilyen sztorikat. Első, hát jujca, valójában amíg én magam is el nem kezdtem blogolni addig nem igen olvasgattam ilyeneket, szóval talán akkor Kockacicáé volt az első. Van benne valami irónia...

Melyik volt az első könyv, aminek a megvásárlására emlékszel? Melyik az utolsó?
A sorsfordító első lépés Thomas Brezina első két Penny könyve volt. Imádtam a sorozatot, annyira, hogy kettesével kellett venni a könyveket, mert csak úgy faltam őket. Az utolsó pedig vagy Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű-je, vagy Gerard van Emmerik: Csibefiú-ja az utóbbit már el is olvastam, de bejegyzés sok eséllyel nem lesz róla. Valamiért undorral tölt el a könyv, még ha nem is bántam meg, hogy megvettem.

Melyik volt az első könyv, amit teljesen egyedül olvastál el? Melyik könyvet olvastad utoljára?
Az első valami nyulas volt, több képpel mint betűvel, legalább volt belőle öt-hat darab, és egy délután, ovi után, leültem és elolvastam őket. Az utolsó amit már teljesen kiolvastam az a Harry Potter második része. Kockacica, és Mimi el/újraolvasása engem is arra sarkalt, hogy végre fejezzem be ezt a sorozatot.

Melyik volt az első disztópia, amit olvastál? Melyik az utolsó?
Annyira sose rajongtam a disztópiákért, de ahogy ma ontják őket pár ékkő is a felszínre bukkan azért (lásd. Útvesztő, Éhezők viadala). Az első, a csodás Takami Kósun: Battle Royale amit annyira imádtam, hogy egy időre elrettentett a hasonló könyvektől, félvén, hogy csalódni fogok. De hiába, győzőt túlélő gyilokjátékok iránti szenvedélyem. Az utolsó befejezett, a lelkemet is széttépő, James Dashner: Halálkúrája. Oh, istenem, de fájt...

Mi volt az első paranormál romantikus, amit olvastál? Mi az utolsó?
Ez a műfaj se a kedvencem, még, ha ez talán a number one a mostani műfajok között darabszámra. Mégis amit először olvastam az egyben a kedvencem is lett a műfajban, Kendare Blake Anna sorozata. Az utolsó a Napernyő protektorástus 3. részének fele volt. Amennyire szerettem az elsőt, és a másodikat, annyira nem tudott a harmadik rész lekötni. Pedig végre megjelent a 4. része.

Melyik volt az első könyv, amin sírtál? Melyik az utolsó?
A fönt említett Anna sorozat itt is elsőként szerepel, ugyanis a Vérbe öltözött Anna végén elmorzsoltam pár könnyet. Az utolsó pedig Dan Wells: Nem akarlak megölni, vagyis a John Cleaver sorozat 3. része volt. Azon még most is egy kicsit kivagyok.

Melyik volt az első sorozat, amit befejeztél? Melyik az utolsó?

A Tom Sawyer sorozat. Imádtam, Huck Finn azóta is az egyik kedvenc karakterem!. Az utolsó pedig Az Útvesztő trilógia volt.

Melyik volt az első könyv, amit nem tudtál befejezni? Melyik az utolsó?
A legutolsó a Kerstin Gier: Silber – Az álmok első könyve. Annyira utáltam benne mindenkit, annyira koppintás volt az egész (bocsánat aki szerette), hogy úgy voltam vele "kösz, ez nekem nem kell". Az első pedig a Csukás István: Keménykalap és krumpliorr. Komolyan még a filmen is elaludtam.

Ennyi lett volna hát ez a rövid kis book tag. Mindenkinek ajánlom, még, ha pár kérdésnél meg is kell erőltetni az emlékező tehetségünket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Kresley Cole - Az álmok sötét harcosa

Diana Wynne Jones: Az égi palota (Palota 2.)

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)

Kresley Cole - A tél halálos csókja