Klasszikus Book Tag

Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

Nos, ma estére egy kis book tag-et hoztam nektek, amit az interneten kalandozva fedeztem fel. A klasszikusokkal én mindig elég szélsőséges vagyok. Vagy imádom, vagy utálom őket (az utálatra rádob egy plusszal, ha kötelező is). De lássuk is a kérdéseket!

1. Egy felkapott klasszikus, amit nem kedveltél
A koldus és királyfi. Bocsáss meg Mark Twain, szeretem a könyveidet. A Tom Sawyert, a Huckleberry Finn-t, de A koldus is királyfi életem legsivárabb könyvélményeinek része.
A sztori, a szereplők, a cselekmény, egyszerűn idegesített.

2. A kedvenc időszakod, amiről olvastál
Nagy kedvenc éppenséggel nincs, itt is inkább a végletekbe hajlok, vagy legyen nagyon régen, mint a görög drámák, és/vagy Shakespeare kora (jó, az nem volt ANNYIRA régen, de nekem eléggé), vagy nagyjából a 18. század vége után lévő korszakokat szeretem.

3. A kedvenc tündérmeséd
A legtöbb tündérmese már gyerekként is megfeküdte a gyomromat. Mindig meg kellet menteni a lányt, az meg soha nem csinált semmi azon kívül, hogy szép volt. De a Piroska és a farkas-t máig szeretem.

4. Az a klasszikus, amit kínos, hogy nem olvastál
A Rómeo és Júlia. Kétszer is feladták kötelezőnek (általánosban, és gimiben) írtam belőle olvasónaplót, és esszét is, és még így se sikerült soha rávennem magam, hogy elolvassam.
De "legalább" a musicalt szeretem.

5. Top 5 klasszikus, amit el szeretnél olvasni
  1. Mérimée: Carmen 
  2. Mark Twain: Puddingfejű Wilson 
  3. Dumas: Fekete Tulipán 
  4. Edgar Allan Poe: A fekete macska (novellás kötet) 
  5. Edgar Allan Poe: Az aranybogár (novellás kötet) 
6. Kedvenc modern könyved / sorozatod, ami egy klasszikus alapján íródott
Sajnos még nem futottam össze ilyen könyvvel és tetszett meg annyira hogy el akarjam olvasni. Majd egyszer talán...

7. Kedvenc klasszikus adaptációd
A nemrég moziba került Kis herceg film! Olyan gyönyörű! És nem vesz el semmit se az alapjába véve is csodás történetből, sőt szerintem még ad is hozzá!
Bátran ajánlom mindenkinek!

8. Legkevésbé kedvelt klasszikus adaptációd
A lány és a farkas szerintem mind kinézetileg, mind történetileg elég pocsékra sikerült. Sajnáltam, mert örültem volna, ha legalább olyan jól sikerült volna, mint a későbbiekben megjelent Pán, vagy Demóna.

9. Kedvenc klasszikus kiadásaid, amit mindenképp meg szeretnél szerezni
Az angol kiadású Jane Eyre. Csodaszép a borítója!

10. Egy kevésbé felkapott klasszikus, amit mindenkinek ajánlanál
A Monte Cristo grófja. Elsőre talán ijesztő a közel 1200-1400 oldal közötti terjedelme (kiadástól függően), de maga a sztori nagyon is megéri, hogy belevágjunk! (De a film ebből is borzalmas, szóval azt inkább hanyagoljátok!)

Na, ennyi volt hát ez a kis rövidke book tag!

Mindenkinek jó hétvégét! ;)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jamie McGuire - Gyönyörű megváltás

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Jeff Kinney: Egy ropi naplója

A. O. Esther interjú – avagy bepillantás az Eszter életébe, érzéseibe és álmaiba

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő