Paula Daly: Milyen anya az ilyen?


Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

A barátod gyereke.
A te felelősséged.
A te hibád.
Mit tennél, ha eltűnne a legjobb barátod gyereke, és erről te tehetnél? Pontosan ez történik egy fagyos decemberi napon a Tóvidéken élő Lisa Kallistóval, a három gyermeket nevelő, túlhajszolt édesanyával. Csak egy pillanatig nem figyel, és rémálommá válik az egész élete. Eltűnik a legjobb barátnője tizenhárom éves lánya, Lucinda, és Lisa, akit megvisel, hogy mindenki őt hibáztatja, megpróbálja jóvátenni, amit elrontott. De miközben egyre mélyebbre ás Lucinda eltűnésének ügyében, Lisának rá kell jönnie, hogy a csendes városka, ahol él, nem az, aminek látszik, és talán a barátai sem azok, akiknek eddig hitte őket.


~Ez a könyv elég régóta volt már a várólistámon, és mikor megláttam a könyvtárban, egy ninja képességeivel vetődtem rá. Szóval igen, levettem a polcról, és hazahoztam. Elolvasva pedig tudom már, erre igazán megérte vadászni!
Mindenkinek volt már az életében olyan kellemetlen pillanata, mikor elvesztette egy barátja holmiját. Ceruza, matekfüzet, vízszámla, stb. Utána persze jött a bűntudatos bocsánat kérés, és jó esetben feloldozást is kapsz. Na de ha többet veszítesz el mint egy szerencseradír? Akkor is képes leszel jóvátenni a hibád, ha a barátod gyerekét "veszted" el? Hál' istennek nem a gyerek az első számú tárgy, amit az ember otthagy a buszon, lenne is elég problémája a BKV-nak. De, azért mégis előfordul főszereplőnkkel, a folyton pörgő Lisával, aki egyszerűen elfelejti, hogy gyermeke barátnője náluk alszik. Itt kezdődik hát a hajsza. Lisát megveti a kis város lakossága, lassan pedig rájön, itt aztán mindenki valamiben sáros. Ami szerintem már kicsit túlzás. Itt szinte a szomszéd néni pudlijának is poszt-traumás stressze van az első világháborúból! Sztori szempontból lényegtelen, de itt a kedvencem. Lisa betéved egy nőhöz kutya ügyben (állatmenhelyen dolgozik), és a nő enyhén kivan, mint kiderült a vőlegényét, és a nő apját rajtakapta együtt, és most azok leléptek nyaralni. Ezt így fél oldalban elmeséli, és haladunk tovább. Komolyan, minek mindenkinek valami iszonyatos háttérsztorit adni? De persze ez pici hiba, belefér. Egyébként is Lisa lelki világa igazán érdekes. Az anya szerepet piedesztára emeli, itt pedig az etalon az a barátnője, akinek elvesztette a gyerekét, így plusz bűntudat sújtja. Sőt, olyan erős kisebbségi komplexusa van, hogy érdemes lenne egy pszichológust felkeresnie. Ezek mellé egy túlterhelt élet párosul, ahol mindig van valami baj. De mindenképpen érdekes már csak lélektani szempontból. Másik szemszögünk a rendőrnő volt, aki nyomozott az ügyben. Őt nem szerettem túlzottan, mindig a melleivel volt elfoglalva, ami engem enyhén szólva egyáltalán nem érdekel. Vágjuk, túl nagy neked, nem kell minden alkalommal megemlíteni, ha valaki csak ránéz! De persze neki, és a környezetének is megvoltak az állandó problémái, és általa sok mindenre mi is rájöhettünk a sztori kapcsán. A harmadik szempontot nem részletezem, ugyanis eléggé spoileres lenne.
A történet érdekes, több erős elmekórtani esettet is ábrázol, ami sokszínűvé teszi. Olyan mint egy svédasztal. Alkoholizmus, házasságtörés, kisebbségi komplexus, társfüggőség, és a kedvenc szindrómám is helyet kapott a végkifejletben, de ez titok. Mindenesetre a vége üt, és a végén lévő csavarnál mindenki szerintem elégedetten fog bólogatni.
Ha egy érdekes izgalmas "krimit" szeretnél olvasni ez a te könyved. Ha pedig érdekel a pszichológia, hát akkor itt mindent találsz. De, ha gyerek vállalásban gondolkodsz nem biztos hogy a te könyved.

Kedvenc szereplők: -
Amit szerettem: pszichológiai svédasztal, alapgondolat, benne van a "kedvenc" szindrómám,
Amit nem szerettem: néhol hatásvadász. mégis csak sok itt a beteg ember,
Kedvenc idézet:
"– Múlt héten egyik nap hazajöttem – folytatja minden érzelem nélkül –, és ott találtam a férjemet az ágyban… az apámmal. – Jézusom! És mit csinált?
– Elhánytam magam.
– Érthető."
10/9

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)

Kresley Cole - Az álmok sötét harcosa

Kresley Cole - A tél halálos csókja

Megint esik, szerda