Sulis szerda

Hát csak elérkezett a nyár vége, s egyben a suli kezdete is... De ne aggódjatok ezentúl is kapjátok a bejegyzéseket!
Mi is lehetne stílusosabb, mint egy órarend booktag ennek örömére, amit Patrícia oldalán fedeztem fel.
Akkor kezdem is:
1. Irodalom - egy klasszikus könyv
Ide Orwell egyik könyvét, egy utópiáját, az 1984 hoznám. Ez a könyv nem fekszik mindenkinek, de én szerettem. Látni azt a világot, amit Orwell teremtett és, amitől óva int... Majd írok róla!
Ám még vagy száz könyvet lehetne ide illeszteni, kinek mi.

2. Nyelvtan - egy könyv, melyben rengeteg nyelvtani és nyelvhelyességi hibát fedeztél fel
Szerencsémre olyan nagy eget rengető hibát még egyik könyvemben sem találtam, bár nem is keresem őket...:D Természetes néha egy-két névelírást találtam, de semmi több.

3. Történelem - egy történelmi témájú könyv
Sajnálatos módon először Jókai, A kőszívű ember fiai jutott eszembe, de ezt felejtsük is el a részemről, mert egyszerűen nem kedvelem. Így inkább Kurt Vonnegut könyvét mondanám, Az ötös számú vágóhíd-at, ami a drezdai bombázás körül forog. De alig érinti e kettő egy kis szeletét a történelemnek. Például ma kaptam egy kis betekintést a Máglya című könyvbe, Dragomán György tollából, ami viszont a diktatúra után felszabadult Románia eseményeit mutatja be egy gyermeken keresztül.
4. Matek - egy unalmas könyv
Nem szándékozom ezzel megbántani a matek kedvelőit, hisz nem én rendeltem ezt az állítást hozzá, de el kell mondanom, hogy azért egyet értek vele. Lehet, hogy most sokan megorrolnak rám, de nekem igenis unalmas olvasmány volt a Hamlet, nem éreztem át, meg sem fogott...

5. Informatika - egy könyv, amiről nem tudod eldönteni, hogy szereted-e vagy sem
Egy könyvről általában meg tudom mondani, hogy tetszett-e vagy sem, ám a sorozatok már más tészták. Gondolok most a Halhatatlanok alkonyat után című sorozatra, ahol akadt egy-egy könyv, amit szívesen kivágtam volna a sorozatból.



6. Fizika - egy könyv, amit mindig is utáltál, és utálni is fogsz
Számomra ez most egyszerű, és ez nem más, mint Diderot-tól, Az apáca. Rendkívül nyomasztónak, és elviselhetetlennek tartom (mint a tantárgyat is), nem is sikerült végigolvasni...

7. Kémia - egy könyv, amit régen szerettél, de most már nem
Úgy érzem még nem telt el annyi idő, hogy kerek perec ezt mondhassam, de talán akad egy, ám sorozat. A Szent Johanna Gimi lenne ez, mikor áltiba olvastam nagyon aktuálisnak éreztem, és hogy biztos nekem is hasonlókban lesz részem stb... De most gimisként nem érzem, hogy igaz lenne, így még egyszer nem tudnám elolvasni, csak kínlódva.

8. Biológia - egy könyv, amit időnként szeretsz, időnként nem

Létezik ilyen? Mert én még nem találkoztam vele, maximum úgy, hogy egy könyvön belül. Volt olyan része, ami megragadott, máson pedig hamar túl akartam jutni. Ha ez így megfelel, akkor Szerb Antal könyvét az Utas és holdvilágot említeném.

9. Földrajz - egy különleges országban játszódó könyv
Itt is csalnék, mert a Bíborhajú sorozat csak egyes részein játszódik máshol és az sem ország, hanem világ/város, de így is elég különleges.

10. Idegen nyelv - egy idegen nyelven írt könyv
Nagyobb terjedelmű könyvnek sajnos csak A sötét ötven árnyalatát tudom mondani, de közelebb állnak hozzám az Oxford Bookworms kiadásában megjelent kis történetek.

11. Ének - egy zenei témájú könyv
Nagyon szigorúan véve ilyet az ének tankönyvemen kívül nem nagyon fogtam, de ide sorolnám a Sinner- a bűnöst. Mert hát, Cole St. Clair az Cole St. Clair!

12. Rajz - egy könyv, aminek gyönyörű a borítója
Hát nem is tudom...Mind! De a Gyönyörű sorcsapás egy kedvenc.

13. Osztályfőnöki - egy vicces könyv
Minden könyvben vannak vicces részek, na jó általában vannak. Én eddig ilyeneket forgattam, szóval nincs konkrét, mindegyikben volt humoros, ironikus rész.

14. Tesi - egy könyv, melyben valamilyen sport szerepel
Nem is egy ilyet olvastam, bár ott nem a sportra fektették a hangsúlyt csak, mint mellékág felmerült. Ilyen például a számomra nagyon kedvessé vált Ököl/jog, vagy az Elcsábítani Hamupipőkét, vagy A tökéletes játék, és még ezer meg ezer...

Kicsit rövidítettem a listán, mert nincs és nem is volt etikám soha, de ha engem kérdeztek, ennyi tantárgy is bőven elég! Viszont az érdekelne, hogy nektek melyek azok a könyvek, amik egy-egy tantárgyról beugranak!

Jövőhéten újra, valami különlegessel jövök, addig is olvassatok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jamie McGuire - Gyönyörű megváltás

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Jeff Kinney: Egy ropi naplója

A. O. Esther interjú – avagy bepillantás az Eszter életébe, érzéseibe és álmaiba

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő