Anne Rice: A kárhozottak királynője (Vámpírkrónikák 3.)


Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

Akasa, minden vámpírok ősanyja felébred hatezer éves álmából. Isteni hatalomra tör, hogy „megmentse” az emberi fajt. Először azonban szembe kell szállnia Lestat-val, a nagyhatalmú vámpírral, akinek mélységes elkötelezettsége az élők mellett fenyegeti minden kárhozott létezését…

~ Hol is kezdjem hmm... ja! Imádtam! Lestat a rocksztár, és végre kicsit visszatért az a lezserség és nemtörődömség mint az interjúban lévő Lestaté. A könyv formabontó a két előzőhöz képest hisz a jelenben játszódik (majdnem) és minden fejezet szinte más-más szereplőtől. Akiknek nagy részét kedveltem is. Örömujjongással fogadtam Armand és Daniel macska-egér játékát. Marius Pandora és Haimon az örgek érdekesek voltak de mondjuk Jenks Baby része egyáltalán nem érdekelt (talán csak nehezen néztem el a "halott hapsi"-s szöveget) sőt még a fontos Jesse is hidegen hagyott csak Maharet tette őt érdekessé. De az ikerek története egyszerűen fantasztikus volt! Az egyiptomi szál hogy teljes képet kaptunk a vámpírok származásáról, az első fészekaljról. A föltámadt Akasha aki legyilkolja saját "gyermekeit" és az ellene összeverődött halhatatlan brigád akik végre nem csak filozofálnak. Bár szívesen olvastam volna még Claudia naplójából és sajnáltam hogy a végén Lestat elsüpped a melankóliában. Minden amit úgy éreztem hiányolok az előző kötetekből most meg volt. Megéri elolvasni de még mindig fenn áll a figyelmeztetés: szabados szerelem (de végre van egy férfi-női pár is!)

Kedvenc szereplők: Lestat, Louis, Gabrielle, Armand, Daniel, Akasha
Amit szerettem: az ikrek története, Daniel-Armand szál, a történet vezetése
Amit nem szerettem: fölösleges szálak mint Jenks Baby-é
Kedvenc idézet:"A királyfi, ezt úgyis tudjuk, sose jön el, és talán már Csipkerózsika is meghalt."
10/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Kresley Cole - Az álmok sötét harcosa

Diana Wynne Jones: Az égi palota (Palota 2.)

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)

Kresley Cole - A tél halálos csókja