Dianna Wynne Jones: A vándorló palota (Palota 1.)


Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

Boldog Valentin napot minden látogatónak!
Itt van hát egy aranyos mese egy kis szerelemmel megfűszerezve minden olvasónak!



Ingary földjén, ahol a hétmérföldes csizmák és a láthatatlanná tévő köpenyek tényleg léteznek, Sophie Hatter felhívja magára a Puszták Boszorkányának figyelmét, aki átkot szór a lányra. Sophie-nak nem marad más választása, mint hogy az egyetlen helyre menjen, ahol segítséget kaphat Howl varázsló vándorló palotájába. Ám Howlról azt híresztelik, hogy megeszi a fiatal lányok szívét és kiszívja a lelküket. A regény alapján Hayao Miyazaki készített Oscar-díjas animációs filmet.


~Az ismertető nem mond el sokat de talán a filmet látták páran. Én imádom a mai napig is a filmet így elmondhatatlanul örültem mikor megtudtam, hogy könyv adaptáció ráadásul van további két kötete (Az égi palota, A másik palota) így pár évvel ezelőtt bele is vágtam de mikor a történet elkezdett eltérni a könyvtől megijedtem. Mi van ha nem lesz az a vége mint a filmnek? Viszont nemrég ismét elkezdtem mikor egyik barátnőm aki olvasta megnyugtatott, hogy meg lesz a happy end. Nem csalódtam sőt talán egy kicsivel jobban is megszerettem a könyvet mint a filmet ugyanis szinte teljesen más a kettő. Szerettem hogy Howl jóval pimaszabb és néha undok és önző. És ott volt Sophie két húga akik a filmben leredukálódtak egyre aki kap két percet a történetből. Itt viszont nagyon fontosak és szerethetőek voltak.Na és persze Sophie, általában nem kedvelem a főszereplőket de őt imádom a morgós vénasszony valójában egy morgós fiatal lány aki fenyegetőzve varázsolja el a dolgokat és mindenbe beleüti az orrát és megtud ijeszteni egy tűzdémont és gyilkos gyomirtót kotyvaszt ha mérges és, és, és még rengeteg egyéb dolog. Szerettem ahogy veszekednek Howl-lal de azért családiasan megvoltak. Calcifer is igazán a szívemhez nőt kell nekem egy ilyen tűzdémon még ha nincs is kandallóm ahol tartsam.Szóval szerintem megéri elolvasni igazi kis mesés történet verekedő botokról, eltűnt hercegekről és kissé ijesztő madárijesztőkkel teleszórva.

Kedvenc szereplő(k): Sophie, Howl, Calcifer, Michael
Amit szerettem: Howl és Sophie veszekedései,a varázslatokat és az elvarázsolt tárgyakat
Amit nem szerettem:-
Kedvenc idézet:"Javaslom, hogy éljünk együtt boldogan, amíg meg nem halunk."
10/10

Megjegyzések

  1. Sziasztok!
    Szeretném megkérdezni hol tudnám megvenni a vándorló palota cimü könyvet! Vagy esetleg valakinek megvan és nincs rá szüksége szívesen megvenném! Köszönöm!
    email-komele72@gmail.com

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jamie McGuire - Gyönyörű megváltás

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Jeff Kinney: Egy ropi naplója

A. O. Esther interjú – avagy bepillantás az Eszter életébe, érzéseibe és álmaiba

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő