Celia Rees: Bűbájos Mary (Bűbájos Mary 1.)


Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

Egy ágytakaróba fércelve rejtőztek több mint 300 évig az a lapok, amelyekből a fenti idézet származik. Egy naplóból, melyet gondos kezek kitartó munkával rendeztek össze, hogy lapjait olvasva egy lenyűgöző és megindító történet bontakozzon ki. Marynek, egy boszorkány unokájának története.
1659 tavaszán egy hajó fut ki Southampton kikötőjéből, hogy az Újvilágba vigye a háborúk elől menekülő utasait. A fedélzeten van a 14 éves árva lány, Mary is, akinek nagyanyját boszorkánysággal vádolták meg, majd felakasztották. Mary számára az egyetlen menekülési lehetőség, ha a puritán közösség, amelyhez útja során csatlakozik, befogadja tagjai közé. Viszontagságos utazást követően a hajó megérkezik Amerikába, ahol a lány azt reméli, hogy új életet kezdhet. Rá kell döbbennie azonban, hogy a múlt elől nem könnyű elmenekülni. Az erdő mélyén élő telepeseknek hamar szemet szúr az önálló, az élet rendjéről másképp gondolkodó fiatal lány. Nem telik el sok idő, és a babonás közösség őt teszi felelőssé a körülöttük zajló, számukra megmagyarázhatatlannak tűnő eseményekért. Mary elhatározza, hogy megvédi magát a boszorkányság képzelt vádjaitól, s nem hagyja, hogy őt is ugyanarra a sorsra kárhoztassák, mint a nagyanyját.


~Tetszett ez a könyv.Annak ellenére hogy agybajt kaptam a puritán emberektől.Kedveltem Maryt és most először tartottam a rossz befejezéstől attól függetlenül hogy tudtam van második rész számoltam vissza a bejegyzéseket hogy ugye nem lesz ebből akasztás.Érdekes ha talán nem is teljesen történelem hű volt a puritánok letelepedése és nagyon kedveltem mikor az indiánok is feltűntek.Viszont nagyon hiányzott egy épkézláb magyarázat az anyára kicsit többet akartam tudni ahogy a nagymamáról is.De egészében nem csalódtam valamivel mesésebbet vártam volna a cím miatt de jobban tetszett az amit kaptam nem volt cselekmény dús inkább az emberek megismerésén volt a hangsúly. A végén való félbehagyott mondat felcsigázott és maga a történet kerete a takaróval és hasonlókkal ötletesnek találom. Várom a következő részt hogy is végződik majd Mary története.

Kedvenc szereplő(k): Mary, Szajkó, Martha, Jack Gill
Amit szerettem: amikor Mary és Szajkó együtt vannak, a hajós részt
Amit nem szerettem: nem igazán történet semmi, puritánok életmódja (ez nem a könyv rovása pusztán csak nem szerettem)
Kedvenc idézet:"– Ne légy szomorú! Visszajövök és megkereslek. Ez – emelte fel a magánál tartott fél érmét –, ez lesz az összetartozásunk jele. Egy nap a két fél összeforr. Erre a szavamat adom. Sohasem felejtelek el, Mary, és soha nem szegem meg a szavam. Felém hajolt, mintha meg akarna csókolni, de abban a pillanatban felharsant egy érdes hang. – Hé, te! Jack! Gyerünk, eredj föl a kosárba!
Jack már ugrott is, de azért gyorsan visszafordult, és hirtelen megcsókolt. Mintha úgy láttam volna, hogy a kapitány elmosolyodik, s Jack közben már fent járt a vitorlák közt."
10/9

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)

Kresley Cole - Az álmok sötét harcosa

Kresley Cole - A tél halálos csókja

Megint esik, szerda